Tarikh Sunnah Berbekam

“APELAH NAK JADI NGAN AKU NI. DAH BANYAK KALI PI BEKAM TAK NAMPAK HASIL LAGI..KATANYA BUAH PINGGANG AKU NI BOLEH SEMBUH.. TAPI HABUK PUN TAKDAK..MAKAN MINUM KENA PANTANG JUGAK.. APE LAGI LA AKU NAK BUAT LEPAS NI EKK? MAKAN RACUN KOT? HAI, BENCILAH HIDUP MACAM NI…..
*****

Eh? Kenapa timbul perasaan macam tu bang? Frust sangat bunyinya..
Macam ni la.. biar saya jelaskan supaya abang jelas sejelas-jelasnya ye…in shaa Allah 

Hidup ni umpama roda..semua orang faham termasuk abang.

Ada masa dipuja ada masa dihina. Itu adalah hakikat kehidupan. Tapi bila masuk bab kesihatan ni, kita kena betul2 jaga bang..bukan apa, kesihatan ni antara nikmat yang tak ternilai Allah berikan kepada kita semua. Kalau abang tak jaga betul2, berkemungkinan besar roda hidup abang akan terus DIBAWAH..tu yang kita taknak bang…

BETUL, saya faham.. abang dah usaha itu dan ini, makan itu, telan ini..dah perhabis beribu ringgit pun semata2 nak pulihkan buah pinggang abang tu.,termasuk berbekam, KAN?

Boleh bagi abang 5 STAR untuk usaha abang ni…jujur cakap…

*******
ABES KO NAK AKU BUAT APE LAGI, DIK? BEKAM NI AKU DAH BUAT BANYAK KALILAH! KONON2 JE BOLEH BAIK TAPI TAKDE HASIL PON! AKU SIAP AMBIL PAKEJ UNLIMITED TAU! KO NAK CAKAP APA LAGI NI?

Tu dia…abang memang belum faham sepenuhnya.

Bang, abang hidup dah berapa tahun? Abang sakit BARU berapa tahun? Allah baru uji sikit dah melenting? Astaghfirullahhalazim..

Kalau abang nak tahu, berbekam ni memang ada tarikh2 tertentu yang dijanjikan Allah SWT untuk disembuhkan penyakit umat-Nya. Bukan saya janji tapi Allah SWT…

Saya ni sendiri pernah berbekam ikut tarikh2 sunnah ni bang…Alhamdulillah saya dapat rasa perbezaan ketara..dah tak macam dulu. Skang rasa lebih cergas, bersemangat, dan boleh focus pada kerja saya..Kalau abang nak tahu, saya ni dulunya kurang motivasi nak kerja, badan lesu je memanjang…tu tak dicampur panas baran. Pantang orang lain silap sikit, kat telinga ni macam ada benda berbisik nak mintak saya maki hamba Allah sorang tu…

CUMA SATU JE…

Kalau lepas bekam, abang asyik mengeluh macam ni susahlah..kita kena percaya kuasa Allah SWT bang..iye betul abang berbekam, tapi lepas tu abang MEMBAHAM McDonald, KFC dan seangkatan dengannya memang habislaa…kalau abang biarkan diet abang kelaut, malas berpuasa dan solat sunat, dan makan makanan herba pun malas…impian tinggal impian je bang…percaye la…

*****

APE TARIKH2 SUNNAH TU? ABANG TAK PERNAH TAU LE…CE KABO SKET, DIK?

OK.
Dalam perawatan Islam terutamanya bekam, memang ada tarikh2 tertentu bagi umat Islam mendapatkan kesembuhan tetapi hanya Allah SWT berkuasa mutlak untuk menyembuhkan sesuatu penyakit. Kita manusia biasa wajib berusaha membaiki taraf kita disisi-Nya. Jangan sesekali abang menyalahkan perawat atau orang lain yang dah bantu abang okk…..

Ni saya selitkan sikit hadis tentang tarikh sunnah bekam:

Dari Abu Hurairah R.A, Rasulullah S.A.W bersabda: “ Barangsiapa berbekam pada hari ke 17, 19 dan 21 (tahun hijrah), maka ia akan sembuh dari segala macam penyakit” (sahih Sunan Abu Dawud, karya Imam Al-Albani)

Ini adalah antara tarikh sunnah berbekam yang terdekat bang….

25 Nov. 2018 (17 Rabiulawal 1440H)
27 Nov. 2018 (19 Rabiulawal 1440H)
29 Nov. 2018 (21 Rabiulawal 1440H)

Masa terbaik diantara selepas Syuruk sehingga sebelum Zohor, Selepas Zohor sehingga Asar, dan selepas Isyak bagi setiap tarikh2 sunnah diatas.

Kalau boleh sebelum berbekam, abang alas perut sikit dengan makanan..sebab tak elok berbekam dalam keadaan perut terlalu kenyang atau terlalu lapar. Seeloknya abang makan dulu 2 jam sebelum berbekam..KENAPA? sebab dalam tempoh 2 jam pertama system pencernaan tengah sibuk bekerja dan kebanyakan tenaga dalam badan tertumpu pada sistem pencernaan ini. Jadi kalau dibekam selepas makan, risau kurang berkesan pulak.

Selepas berbekam, seeloknya abang makan atau minum minuman manis contohnya madu. Tujuannya untuk meningkatkan semula Qi atau tenaga yang hilang masa berbekam tu. Biasanya abang mesti ada rasa letih kalau lepas berbekam kan?

*******

SO, SKANG NI ABANG JANGAN SUSAH HATI LAGI YE…

Kami di Pusat Rawatan Islam Pancaran Nur sedia berkhidmat. Kami takkan biarkan pesakit dalam keadaan kegelapan tanpa lampu suluh..in shaa Allah.

Kami menyediakan rawatan alternative seperti bekam darah, bekam api, akupuntur, terapi kerohanian, urutan terapeutik / kiropraktik dan kursus rawatan. Mahar bagi rawatan kami adalah sangat2 berpatutan. Lokasi pusat rawatan mudah dikunjungi dan mudah parking juga!!!

NANTI DULU BANG!!!!
Paling best, kami berikan diskaun RM10 untuk setiap jenis rawatan jika bayaran dibuat secara online-banking!! Tunggu apa lagi? CALL US NOW!!!

WHATSSAP KAMI SEKARANG: 0175719558 (SIDI IZWAN) / 0193139827 (HAKIMI)
WHATSSAP KAMI SEKARANG: 0175719558 (SIDI IZWAN) / 0193139827 (HAKIMI)
WHATSSAP KAMI SEKARANG: 0175719558 (SIDI IZWAN) / 0193139827 (HAKIMI)

Info penuh kami:
FB page: Pusat Rawatan Pancaran Nur
Website: www.pancarannur.com

Mandi Aura

“ KERAP BERASA KURANG SEMANGAT, STRESS DAN RASA SERBA TAK KENA!! APA DAH KENA DENGAN AKU NI???”

“LEPAS BUAT MANDI AURA, RASA SEGAR GILERR ”

“JOM BUAT MANDI AURA!!!”
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

✎Rata-rata orang zaman sekarang ni, selalu mengalami masalah kurang bersemangat, stress bahkan selalu rasa serba tak kena!!!kenapa hal sedemikian berlaku???adakah ada gangguan??atau memang mainan perasaan??atau kita yang berfikiran negatif??

****

✎Kenapa ada waktu, seseorang rasa bersemangat dan kadang kala mereka berasa berubah-ubah keadaan kondisi tubuh badan mereka?jawapannya adalah disebabkan aura tubuh badan mereka sering berada dalam keadaan yang tidak stabil.

****

✎ “Apa itu Aura???tak pernah dengar pun???”…Aura adalah pancaran energy atau tenaga yang melingkari tubuh badan manusia yang berupa bentuk seperti lingkaran cahaya.Aura yang melingkari tubuh badan kita melalui medan warna tertentu bergantung pada karakter dan peribadi seseorang.Ukuran dan tahap ketebalan seseorang itu jugalah mewakili tahap kesihatan fizikal, mental, emosi dan spiritual seseorang.Getaran aura seseorang itu juga akan mempengaruhi semua emosi pada tubuh badan mereka.Selain itu, kita juga hendaklah sentiasa memancarkan getaran yang positif dengan sentiasa berfikiran positif, banyak berbuat baik dan melakukan hal-hal yang positif.

****

✎Orang yang mempunyai tahap aura yang sehat adalah mereka yang sentiasa berada dalam keadaan emosi yang ceria dan stabil.Apabila auranya sehat, maka tubuh badan mereka akan memancarkan aura pesona yang positif sehingga banyak keberuntungan yang datang, rezeki mudah datang, rasa percaya diri semakin bertambah, rasa lebih sehat dan akan ramai suka berdampingi dengan mereka.Jadi, jika anda sering berasa dalam keadaan stress, serba tidak kena dan rasa kurang bersemangat, semua itu akan merosakkan aura pada tubuh badan dan pemikiran anda serta akan mengakibatkan semua perkara negatif berlaku.Natijahnya, anda sendiri yang rugi.

*****

✎So, sekarang ni antara punca kenapa rasa diri kurang semangat, rasa stress dan serba tak kena adalah disebabkan pancaran aura kita bocor atau pun terganggu!!!macam mana nak selesaikan?Rileks, jangan risau, jom buat kaedah mandian aura D.I.Y ni.. ✌

*****

✎Lakukan cara seperti berikut:
✔ Sediakan sebotol besar air mineral/Air putih dan garam kasar 1 genggam
✔ Baca Surah Al-Fatihah 3x
✔ Zikir kan ayat berikut 11x:

وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ

✔ Kemudian tiupkan ke bahan-bahan tadi selama 10 saat dengan tiupan yang halus.Air boleh dibuat minum manakala garam 1 genggam dibuat mandian pada waktu petang selepas pulang ke rumah,kaedah ini boleh diulang-ulang mengikut keperluan.So, MUDAHKAN??? Apa lagi buat SEGERA!!!

✔Nak belajar banyak lagi teknik mandian aura dan dan terapi aura???jom sertai program bengkel ijazah kubro pada 24 November ni!!!segera daftar!!

✍ Dengan ini, Sidi Izwan mengijazahkan amalan mandian aura ini kepada para pembaca semua.Semoga kita semua dapat mengamalkan amalan ini secara istiqamah.SELAMAT BERAMAL!!!

✉www.pancaranur.com
✉www.pancaranur.com
☏ Facebook :PUSAT RAWATAN PANCARAN NUR
☏ Facebook :PUSAT RAWATAN PANCARAN NUR

Jenis-jenis Santet(Santau)/Teluh

SAYA AKAN KHABARKAN JENIS-JENIS SANTET(SANTAU)/TELUH

MUNGKIN DI MALAYSIA… ORANG HANYA TAHU SIHIR DAN SANTAU SAHAJA..TETAPI PECAHANNYA RAMAI TIDAK TAHU..MAKA SAYA SIDI MUHAMMAD IZWAN BIN IBRAHIM,MENGHURAIKAN JENIS-JENIS SANTET DAN KELASNYA:

Santet / Teluh Lowo Ireng
Jenis santet ganas yg bisa membuat target mati kecelakaan secara halus dan tiba-tiba.

Santet / Teluh Banyuwangi
Jenis santet ganas perpaduan alam pikiran bawah sadar dan jin yg membuat target dikunci kelaminnya, mati lemas tidak bisa berdiri, hanya bisa digunakan untuk anda.
Jika perempuan tdk bisa punya Anak

Santet / Teluh Susuk Konde
Jenis santet ganas dari pedalaman jawa yang mampu membuat korban mengidap penyakit aneh.

Santet / Teluh Pelesit Matimang
Jenis santet ganas yg berasal dari pedalaman kalimantan yg bekerja pada target membuat jiwa korban menjadi terganggu dan gila seketika

Santet / Teluh Buhul Cacing Abin
Jenis santet ganas dari pedalaman sumatera yg mampu membuat korban menderita sakit yg cukup lama sampai ajal menjemputnya

N/B: Semua ilmu Santet ini berlaku dengan hanya Izin Allah untum tembus ke tubuh badan pesakit,nasihat saya kita perlu banyak beribadah kepada Allah di samping amalan lainnya seperti solat sunnat,membaca Al Quran,berzikir dengan banyak…saya ada dapat pertanyaan…”sidi, kenapa orang yang berjemaah 5 waktu juga masih disantet/sihir?”, maka jawapan saya terlalu besar untuk dihuraikan..apa yang penting ialah hati,energy dan roh… jika semua seiring..maka sukar untuk tembus…teringat kata2 guru saya

“Dulu Aku Sendiri, Kini Aku, Dikau Dan Dia… seiring berjalan”
(Renung renungkan dan cari guru untuk mendapatkan jawappannya)

Wallahu’alam Bissowab.
Segala yang buruk adalah dari Allah..yang baik juga dari Allah.

Bagi yang berminat mendapatkan pengisian dan ijazah amalan Asma’ Rajeh,Hizib,dan doa warisan para wali dan ulama’ silam,boleh berjumpa dengan saya 4 mata.

Sidi Muhammad Izwan Bin Ibrahim
(KI AGENG TEJA LINTANG PRATAMA)

PENGASAS PANCARAN NUR.